Ce trebuie să aibă o carte ca să ajungă pe lista mea cu preferate

Cum poate să ajungă o carte pe lista mea cu favorite?

Când vine vorba de cărți, trebuie să recunosc că sunt cam severă dar în același timp nu sunt. Știu,n-are nici un sens dar cam așa stă treaba. 
Toți suntem diferiți și avem gusturi diferite de cărți. Unora le plac cărțile de dragoste, altora cele classice sau cele de acțiune. Mie personal, îmi plac cele YA, Fiction, Fantasy și Romance. Cele Classice nu prea mă atrag, abia că termin lecturile obligatorii pentru școală. 
Este ceva în cărțile classice care deja mă face să nu vreau să le citesc. Poate motivul este că la școală profesorii mereu ne obligau să citim cărțile, și nu ni le prezentau într-un mod special, într-un mod care m-ar motiva să le citesc. 
Dar acum, vreau să vorbesc cu voi despre ce caracteristici trebuie să aibă o carte pentru a ajunge pe lista mea cu favorite. 
Sigur, și de data aceasta mă interesează părerea voastră. Deci dacă aveți timp și chef, m-aș bucura să citesc despre ce trebuie să aibă o carte ca să ajungă pe lista voastră cu favorite. 
1.În primul rând, pentru mine o carte trebuie să aibă acțiune, Dacă nu are acțiune, povestea nu este interesantă sau întâmplările pot fi prezise, atunci deja cartea aceea cu siguranță nu ajunge pe lista mea de recomandări. 
Am pățit deja că am crezut că o carte o să fie interesantă, credeam că o să ajungă pe lista mea cu favorite, dar la sfârșit, s-a dovedit că m-am înșelat. Dacă nu știți despre ce carte vorbesc, atunci vă spun că aceasta este Mincinoșii, și a fost prima carte pe lista mea cu Cărți care m-au dezamăgit. 
(Postarea cu cărțile care m-au dezamăgit o puteți citii Aici. iar recenzia pentru cartea Mincinoșii o puteți citii Aici.)
2. Trebuie să fie un personaj principal *masculin* cu o personalitate deosebită. Cred că deja v-ați dat seama de faptul că, în momentul în care eu citesc o carte, dau mare atenție detaliilor, mai ales celor despre personajele principale masculine. 
Să nu mă înțelegeți greșit, nu spun că dacă cartea nu are un personaj principal masculin cu o personalitate de numai și cu o descriere fabuloasă, deja nu continui cartea. Ba da, o citesc în continuare sperând că lucrurile se vor schimba și personajul totuși va avea un efect asupra mea. Dar totuși trebuie să recunosc, când o carte are un personaj ca Noah Shaw sau Peter K. sau Julian Blackthorn, atunci citesc cu mai mare plăcere, 
3.În al treilea rând, cartea trebuie să aibă un final demențial! Nu suport când o carte se termină în mijlocul acțiunii, sau când mă lasă cu multe întrebări și nici nu mai are continuare. Eu sunt singura persoană care o  ia razna când cartea nu dă răspunsuri la fiecare întrebare și nici nu are continuare? Cum am observat, le face o plăcere autorilor să ne tortureze......
4. Personajul meu preferat n-are voie să moare! Inima mea se frânge când personajul meu preferat moare în carte, iar din câte mi-am dat seama, mereu reușesc să iubesc personajul care e pe cale să moară.... Talent trebuie pentru așa ceva....
5. Povestea trebuie să aibă ceva special. Nu prea îmi place când autorul unei cărți decide să-și ia inspirație din alte cărți, dar nici nu spun că acest lucru face o carte să ajungă pe lista mea HATE. Ce vreau să spun este că detest când o carte seamănă 90% cu o altă carte.... Lucrul acesta chiar nu-mi place. 
6. Povestea trebuie să fie bine detaliată, adică lumea din carte treuie să fie bine construită. precis într-un mod, ca în timp ce citesc cartea să mă simt ca și cum aș fi într-o altă lume. 
Momentan, numai trăsăturile acestea mi-au venit în gând, dar dacă o să-mi aduc aminte de mai multe, o să editez articolul și o să le adaug.

Comentarii

Postări populare