Carte sau film? - Seria Instrumente Mortale

Carte sau film? Instrumente Mortale de Cassandra Clare

În timp ce încercam să învăț la fizică, am început să mă gândesc. Sigur, nu la fizică și la legea lui Mendel, ci la ce ar fii dacă aș începe o nouă serie pe blog? Am început să mă gândesc și atunci mi-a venit ideea să încep o serie Carte sau film? Ideea nu e a mea, deja pe  multe bloguri a fost utilizată această idee.
Oricum, eu fiind o fată cu gura mare și căreia îi place extrem de mult să judece și să-și exprime opinia, am decis să încep această serie, unde o să vă sppun de ce merită mai mult cartea sau serialul/filmul, ce are cartea în plus, și o să vă dau avantaje și dezavantaje, care sper că o să vă ajute.
Am decis să încep cu Seria Instrumente Mortale, de Cassandra Clare, deoarece după această seria s-a făcut și film și și serial, iar cu toții știm că serialul nu seamănă absolut de loc cu seria de cărți.
Acum câteva săptămâni, am scris recenzie la filmul Orașul Oaselor, și am promis că o să scriu și la serial, dar se pare că acum o să le compar pe toate trei: serial, film și carte.
Cred că deja cu toții am auzit de seria magnifică a Cassnadrei, de lumea incredibilă creată de autoarea talentată, așa că nu o să stau să vă povestesc despre ce este vorba, că numai v-aș plictisii.
Dar, cine vrea să citească recenziile la cărți, o pot citii pe blog, la fel și recenzia pentru film.

Prima a fost seria de cărți, apoi a apărut filmul, care oarecum a respectat povestea, dar apoi, a apărut serialul, care mie personal a fost o dezamăgire totală. Recunosc, am avut foarte mari așteptări de la serial, așteptări mari ca Rusia, și deaceea sunt atât de dezamăgită. Serialul urmărește un fir foarte diferit, povestea este rescrisă foarte rău, iar mie deja nu-mi face plăcere să mă uit la ea. Ultima mea speranță este Sebastian, adică Jonathan Christopher care va fi interpretat de Will Tudor, încă un lucru neașteptat.
Serios acum, cu toții am crezut că Connor o să-l joace pe Seby! Toate Fan Arturile, tot tot tot despre Sebastian este cu Connor! Iar acum ne spun că Will o să-l joace pe acesta? Glumiți, nu?
Nu săriți la mine spunând că Will este perfecțiunea în sine, avem păreri diferite, iar eu nu o să spun că Oh Doamne, sunt așa încântată că Will o să fie Sebby.... Nu, eu îl vreau pe Connor al meu.
Dar să lăsăm la o parte criza mea de fangirl,
Cartea a prezentat o lume magică și frumos construită, cu mult mister și cu personaje incredibile,căror poveste erau bine detaliată. În film, au cam respectat povestea din carte, nu spun că n-au schimbat nimic, dar nici că au distrus totul.
PRO-CONTRA
Nu prea cred că despre carte ar trebuii să spun Pro și contra, deoarece este evident că cartea este cea mai bună dintre toate trei. Dar totuși, o să spun câteva lucruri și despre carte.
Cartea:
-prezintă povestea, DETALIATĂ
-este mai palpitantă de cât serialul, deoarece nu te poți uita la un trailer ca să știi ce se va întâmpla în continuare, maxim de uiți la spoilere de pe grupuri cu cărți, dar mai bine nu o faci.
-cartea îti dă opurtunitatea să îi imaginezi pe personaje, să îi vezi cum vrei tu, în timp ce serialul și filmul îți dă o persoană specifică pe care trebuie să o vezi în rolul acela.
Iar acum, după ce am spus câteva cuvinte despre carte, chiar dacă mi se pare inutil, deoarece în situația aceasta, cartea chiar e mai bună de cât serialul și filmul, lucru pe care l-am repetat de vreo 3000 de ori deja. Acum, o să vă spun câteva lucruri despre film, iar aici nu o să fiu prea blândă.
Filmul. Pro:
-Prezintă povestea, aproape cum apare în carte.
-Actorii sunt bine aleși, aparențele lor seamănă cu caracterul personajelor din carte.
-Nu lipsesc scene importante, totul este bine construit, chiar dacă sunt câteva mici defecte.
Conatra:
-PĂRUL LUI CLARY. Dacă culoarea aceea este un roșu natural, dacă ei chiar au crezut că Lily arăta ca o roșcată naturală, atunci trebuie să se ducă la doctor pentru ochelari.
Serios....Acum nu prea îmi vineîn gând nici un alt Contra, dar dacă o să-mi amintesc de ceva, atunci o să o scriu aici.
Acum, o să încerc să nu fiu prea rea, nu promit nimic, dar când vine vorba de serial, nu sunt cea mai drăguță persoană de pe Pământ. Numai că, schimbările făcute, mă scot total din minți. Deci îmi cer scuze în avans, dar dacă vi se pare că ce spun este prea exagerat, atunci nu trebuie să continuați să citiți. Toți avem păreri diferite, asta este.
Pro:
-SIMON. Actorul care îl joacă pe Simon este potrivit pentru rol, deci serios, el este chiar un actor pe care l-au ales bine.
-Culoarea de păr al lui Clary. Damn girl, culoarea aceea chiar e perfectă! În carte este precizată că Clary este roșcată, iar Kat, chiar are părul roșcat *vopsit*.
CONTRA
-Cine a fost ISTEȚUL acela care a decis ca Jocelyn să moare? ALOOOO, cum naiba să omori un personaj IMPORTANT  în serial dacă în carte se și mărită?? Oameni buni, ați luat-o razna?
-Serios, Luke? Când am văzut cine îl va juca pe Luke, m-am oprit pentru un minut. Nu mă înțelegeți greșit, îl aodr pe actorul care-l joacă, e un actor talentat și n-am nici o problemă cu el, numai că în carte, Luke este total diferit. Din punctul meu de vedere, ar fi putut găsii o persoană mai potrivită pentru rol.
-Venind vorba de Luke, de când e Luke polițist? Nu-mi prea aduc aminte că aș fi citit în carte că Luke e polițist. Voi ce spuneți?
-Apoi, Jace. Hell, Dominic este foarte chipeș, îl ador, este perfect și arată incredibil de bine, dar mie personal, nu mi se pare un Jace.... Din punctul meu de vedere, el ar fi fost un Mark Blackthorn mai bun, de cât un Jace Herondale. Numai din cauza ochilor.... Să fim serioși, Jaceare ochii aurii, în timp ce Dom îi are albaștrii/căprui.
-Hodge. Ce a băut și el că din bătrân s-a transformat într-un bărbat cu mușchi și care se antrenează ca să-și mențină corpul? Hello, mie nu mi se pare că aș fi citit ceva în carte despre un Hodge atlet care arată cât de cât bine.
-Apoi, Izzy. De ce se joacă cu personajul ei și o fac să pară o fată mai neserioasă care e preocupată cu iubire și băieți în timp ce caracterul ei nu e așa? De ce trebuie să îi facă asta?
-PECETELE. Cred că toți ne aducem aminte de dezastrul din sezonul 1... cu pecetele acelea roșii care arătau ca arsurile. La ce se gâdeau regizorii? Ce le trecea prin gând?
-God Help, când am văzut că o să fie o nuntă, aproape am luat-o razna.. Chiar au vrut ca Lydia și Alec să se căsătorească? Au cam uitat că Alec e un pic gay? ALEC ȘI MAGNUS SUNT PERFECȚI ÎMPREUNĂ, iar ei vin cu o nuntă Lydia+Alec???
-Apoi, faza cu vaporul. Ce naiba căuta și Jace pe vaporul acela înainte ca Valentine să aibă sabia? Serios acum, regizorii au citit cărțile sau numai câteva spoilere despre ele? De ce ne fac așa ceva?
-Venind vorba de punte, mi-am amintit de Madame Dorothea. Ce s-a întâmplat cu bărtânica aceea care locuia sub Clary? Cum a ajuns o femeie tânără în locul ei?
-Magnus, când ți-ai găsit și tu pantalonii?
-Apropo, dacă a venit vorba de Magnus, unde sunt ochii de pisică? Bine că i-a arătat o dată, dar numai o dată??? Ce ??
-Iron Sisters, cum am ajuns noi deja la Iron Sisters când Valentine încă e în viață?
-Unde este Sebastian??
-Când o să meargă Jace și restul la Regina Curtea Elfilor?
Mai bine mă opresc aici, deja am scris mai multe Contrauri de cât Pro și Contra în total la Film și Carte... În concluzie, mai bine citești cartea de cât să te uiți la serial. Filmul e okay, serialul e nașpa rău, merge pe o altă poveste, îndepărtată de carte.
Vă rog mult, dacă aveți timp, spuneți-mi părerea voastră în commentariu, ar însemna foarte mult. Mulțumesc.

Comentarii

  1. Daaaa,cand am vazut in serial cum arata Hodge,mi s-a oprit inima!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Filmul e genial, aștept să îmi vină cartea, de serial sunt dezamăgită total

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare