Recenzie: Damnare de Lauren Kate

Damnare de Lauren Kate

Titlu original: Fallen
Autor: Lauren Kate
Anul publicării: 2009 (America) ,  2010 (România)
Număr pagini: 452
Gen: Ficțiune, Dragoste, Young Adult, Mister, Ficțiune Paranormală.
Editura: Corgi (America),  Litera (România)
Notă: 10/10
Înainte să încep descrierea, cum puteți observa, am cam schimbat structura recenziei. Deja m-am plictisit de sctructura normală cu o poză la început, apoi textul lângă poză. M-ar interesa foarte mult părerea voastră despre noua structură, dacă vă place sau nu, ca să știu dacă ar mai trebui să schimb la ea sau nu. Mă mai gândesc dacă să editez recenziile vechi și să le dau și lor o înfățișare mai profesională.
Unii îngeri sunt sortiți căderii!
Există ceva dureros de familiar la Daniel Grigori. 
Misterios și distant, el îi atrage atenția Lucindei Price încă din prima ei zi la internatul Sword & Cross, din înăbușitorul Savannah. Ajunsă aici după ce prietenul ei moare într-un accident misterios, Lucinda, o adolescentă de șaptesprezece ani, se îndrăgostește de Daniel, dar descoperă un adevăr incredibil de tulburător: el este un înger căzut, iar iubirea lor este veche de secole și sfărșește tragic de fiecare dată când se întâlnesc. Într-un decor apăsător și opresiv, în care îngerii nu se deosebesc de muritori și unde umbrele veghează amenințător orice mișcare, povestea lor evocă un romantism diafin și angelic. 
Periculos de incitant și întunecat de romantic, îngeri căzuți este un thriller fascinant și povestea de dragoste supremă. 
Când am început cartea, nu  prea am avut așteptări mari. După  dezastrul de la Hush, Hush cu greu dar am dat o șansă altei serii cu îngeri și trebui să recunosc că a meritat. La începutul cărții eram destul de plictisită, deoarece văzusem deja filmul și oarecum știam ce o să se întâmple. Pot să vă spun un lucru: filmul e departe de carte. Chiar dacă filmul a ieșit foarte bine, nu o putem compara cu cartea, deoarece cartea e incredibilă, a devenit una dintre cărțile mele favorite. Povestea în sine deja e foarte originală, gen n-am mai citit o cate care să aibă un triunghi amoros atât de diferit. 
Cartea începe cu Lucinda, o fată de 17 ani care începe să meargă la școală în internatul Sword & Cross. Ea ajunge să studieze în locul destul de rece, în urma unei tragedi. Casa unde se afla cu prietenul ei, ia foc iar ea este singura care supraviețuiește. Toți o învinovățesc pe Lucinda, că totul a fost vina ei, iar procurorul decide să o trimită la școala de corecție/ internat, Sword & Cross. Dar lucrurile nu sunt așa simple. Luce are vedeni cu niște umbre care de fiecare dată când apar fac dezastru, iar din câte se pare, aceste umbre încep să devină din ce în ce mai mortale. 
Deja din primele clipe petrecute la Sword & Cross, Luce realizează că școala aceasta nu este la fel ca restul școlilor, Toți au o personalitate nemaipomenită, dar nu chiar în sensul bun. Toți par să se comporte într-un mod diferit cu fata cea nouă, dar cineva iese în centrul atenției. Daniel. 
Băiatul îi capturează atenția Lucindei de la primele clipe, iar Luce nu poate trece peste sentimentul că-l cunoaște pe Daniel de undeva. Totuși acest nu-i ușurează treaba. În loc să o ajute, o confuză  și mai mult. 
Dar acolo e și Cam. Băiatul rău care nici nu pare a fi atât de rău. Trebuie să recunosc, ca de obicei, atenția mea a căzut pe Cam. Deci Cam este genul acela de băiat care oarecum îmi place mie. E băiat rău și misterios și nu se ascunde în spatele unor secrete. Dacă își dorește ceva, chiar luptă pentru acel lucru. Deja vă puteți da seama că acesta apare pe lista mea cu personaje favorite din cărți. 
Știu, am gusturi  mai ciudate, dar mai bine aș alege băiatul rău care zice ce vrea, de cât băiatul bun care nu este în stare nici să-ți zică Bună. 
Totuși, Lucinda pare să aibă un timp mai greu. Fata nu știe pe cine să aleagă. Cam, băiatul care de la început a fost lângă ea și a arătat interes, sau Daniel, tipul care abia că a băgat-o în seamă și care își schimba părerea cu viteza lumini. 
Oricum, cel mai mare pericol în această carte nu este alegerea între 2 băieți, ceva mai întunecat se aproprie, și toți simt asta. Umbrele devin din ce în ce mi puternice iar cu o singură alegere, multe persoane își pot găsi sfărșitul.
Dacă vrei să afli ce se întâmplă cu Luce după ce ajunge la Sword & Cross, sau pe cine alege aceasta, sau dacă ești numai curioasă care este răul care se aproprie, atunci merită să citești cartea. 
*CEI CARE AU CITIT CARTEA: PE LA CAPĂTUL ARTICOLULUI ESTE SPOILER ZONE, UNDE O SĂ VORBESC DESPRE TOT CE S-A ÎNTÂMPLAT ÎN CARTE ȘI O SĂ VĂ ZIC PĂREREA MEA DESPRE SFĂRȘIT ȘI TOT.* 
"I'm really glad you came." he said, putting his hand on the small of her back and bending his head so she could hear him in the loud room.  Those lips looked almost tasty, especially when they said things like. "I jumped up every time someone knocked, hoping it'd be you."

"Aww, the silent Grigori sits another one out," Roland said into the microphone. "You sure you don't want to do your version of 'Hellhound on My Trail'?"
"I believe that's your song, Roland." Daniel said. A faint smile spread across his lips, but Luce got the feeling it was an embarrassed smile, a someone-else-take-the-spotlight-please smile."

"And who else were you planning on picnicking with before I came along?"
"Before you came along?" Cam laughed, "I can hardly remember my bleak life before you"

De nu știu cât timp mă tot gândeam să scriu și Spoiler Zone la recenzii, deoarece la fiecare carte era ceva ce mă enervase sau care mi-a plăcut și vroiam să vorbesc cu voi despre ea. În sfârșit am luat curajul să scriu partea aceasta. Pregătiți-vă mâncarea, păturica și ceaiul sau cafeaua, că sunt pe cale să scriu o părere foarte lungă. Bine, probabil nu chiar așa lungă. 
Acum serios, sunt singura pe care a deranjat-o faptul că Penn și tipul acela nu s-au cuplat? Din cauza filmului deja mă așteptam să se sărute sau ceva, dar n-a fost nimic. ABSOLUT NIMIC.  Credeam că am sărit peste o pagine sau ceva că am pierdut scena aceea, dar nu....scriitoarea a decis să nu ne dea această satisfacție. 
Apoi, tot nu înțeleg de ce a fost nevoie ca Penny să moară. Bine că așa totul a ieșit mai dramatic și tot, dar totuși.... De ce a trebuit să moară și ea? Nu i-a ajuns scriitoarei că Luce deja se simțea destul de rău din cauza fostului ei și al lui Trevor, a mai trebuit să moară și Penn. 
Încă un lucru care nu mi-a plăcut a fost că Luce nici nu i-a dat o șansă lui Cam. Bine că a mers cu el în barul acela, dar sincer, nu prea i-a dat o șansă să explice iar de la bun început ea decise că îl vrea pe Daniel. 
Totuși, un lucru care mi-a plăcut foarte mult a fost că Luce și Daniel au avut un loc special despre care numai ei doi știau, un loc mai intim unde aveam amintiri cât de cât bune. 
Despre final. Mi-a  plăcut că autoarea le-a dat lui Daniel și Luce un moment special de luat rămas bun, dar nu mi-a plăcut că Daniel a părăsit-o pe Luce. Serios acum. Frate dacă o iubești pe fată așa mult cum zici, nu o lași așa simplu în urmă. Înțeleg că a mers să o protejeze și tot, dar nu s-a gândit la ce vrea Luce. Trebuia să o pună jos și să-i spună tot, chiar dacă era riscul că va muri. Trebuia să-i dea toate detaliile, nu numai să zică că Vaii trebuie să plec ca să te pot proteja. A fost nașpa rău. 
Oricum, cartea mi-a plăcut foarte mult și deja citesc volumul 2. Dacă au fost momente care nu v-au plăcut sau care chiar v-au fost foarte mult pe plac, atunci m-aș bucura să le citesc în commentariu. 






Comentarii

  1. Heeei, am vazut filmul mai demult si mi-a parut tare rau ca se termina fara un final .... Adica te lasa in suspans , nu stii cum se termina povestea.... Ei bine , am vazut ca ai citit prima carte , si cred cu siguranta ca exista si continuarea ei ☺.... As vrea sa stiu ce se intampla in continuare , cum ramane cu Daniel si Lucy .... Publici un rezumat al continuarii ?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare